کتاب «شیعه» به کتابفروشی‌ها آمد درباره عثمان محمدپرست، خنیاگری که سازش برای خیر کوک بود صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ «علیرضا عصار» مجری تلویزیون شد گفتگو با چهره‌پرداز فیلم سینمایی «پرویزخان» به بهانه آغاز اکران آنلاین | داوران فجر کار را نادیده گرفتند تونی لیانگ رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم توکیو شد معاون هنری اداره تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد «جمعه‌بازار کتاب مشهد» در جمعه بارانی مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تصاویر «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی درگذشت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت مرگ بروسلی چه بود؟ نقد و بررسی فیلم سینمایی «مست عشق» در برنامه هفت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مصطفی رحماندوست: خلق نگاه تازه از دنیای کودکان در شعر رضوی نیاز این حوزه است بر مدار نور به پیشواز میلاد هشتمین نور | افتتاح نمایشگاه خوشنویسی طلاب حوزه علمیه در آستانه میلاد حضرت رضا (ع) روایتی کافکایی از یک طنز تلخ | گفتگو درباره رمان «کمیته» رونمایی از نقاشی پرحاشیه چارلز سوم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» ساخته امیراطهر سهیلی روی پرده سینما رفت + فیلم «زخم کاری» و «سووشون» در انتظار پخش از شبکه نمایش
سرخط خبرها

ویدئو| چهاردهمین یادواره ۱۱۰ شهید منطقه سیدی و بلوار شهید اصلانی برگزار شد

  • کد خبر: ۱۵۰۷۱۷
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
ویدئو| چهاردهمین یادواره ۱۱۰ شهید منطقه سیدی و بلوار شهید اصلانی برگزار شد
چهاردهمین یادواره ۱۱۰ شهید منطقه سیدی و بلوار شهید اصلانی پنجشنبه‌شب با حضور جمعیت پرشور اهالی مناطق سیدی، طرق، خلج و پهنه شهید اصلانی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، چهاردهمین یادواره ۱۱۰ شهید منطقه سیدی و بلوار شهید اصلانی پنجشنبه‌شب با حضور حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون هماهنگی امور زائران استاندار خراسان رضوی و جمعیت عظیم اهالی منطقه سیدی، طرق و خلج در مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه سیدی برگزار شد.

تصویر حضور متراکم مردان، زنان و کودکانی که بی‌توجه به کمبود فضا، به‌صورت بسیار متراکم و فشرده در مسجد نشسته بودند، نخستین و تأثیرگذارترین تصویری بود که پیش روی هرکدام از مهمانان شهدا در این مراسم قرار داشت. پس از ذکر توسل دسته‌جمعی به ساحت قدسی حضرت سیدالشهدا (ع) و قرائت صلوات خاصه، پخش تیزر سخنرانی شهید اصلانی در سیزدهمین دوره یادواره ۱۱۰ شهید منطقه سیدی کافی بود تا دوباره اشک از دیدگان اهالی محله جاری شود. دلدادگی این مردم به خادم پرتلاش و بااخلاص خود به حدی بود که در هر بار ذکر نام این شهید مجاهد، بغضی از گوشه مراسم می‌ترکید و اشک از دیدگان مردم جاری می‌شد.

همه ما مدیون شهدا هستیم

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد در ابتدای این مراسم ضمن تجلیل از جایگاه شهید مجاهد حجت‌الاسلام محمد اصلانی اظهار کرد: حجت‌الاسلام اصلانی یک چهره خدوم، شناخته شده و مخلص برای مردم این منطقه و بلکه همه مشهدی‌ها بودند. ایشان در دوره حیات بابرکتشان موجب شکوفایی نام و یاد اهل‌بیت (ع) شدند و در زمان شهادتشان هم این ارزش‌های دینی و انقلابی را احیا کردند.

وی افزود: پدران و مادرانی که عزیزترین سرمایه‌های خود را از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گرفته تا دفاع از حرم، امنیت و سلامت تقدیم اسلام و انقلاب کردند، باید بدانند که ثمره خون‌های پاک شهدای عزیزشان چه بوده است. فرهنگ ایثار و شهادت در قرآن کریم به‌گونه‌ای معرفی شده که سرانجام هر مؤمن و مخلص صادقی را ختم به شهادت دانسته‌اند. قرآن به ما می‌گوید که مؤمنان کسانی هستند که یا شهید شدند و یا در طول عمر خود در انتظار شهادت هستند. این همان اکسیر و سرمایه‌ای است که سال‌ها در میان ملت ما در غباری منزوی و مهجور مانده بود، اما یکی از برکات راهبری امام عظیم‌الشأن ما این بود که فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه دوباره احیا کردند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، خاطرنشان کرد: شما مشاهده کردید که قدرتمندترین رژیمی که موردحمایت آمریکا و نظام سلطه بود، در این کشور مستقر بود، اما به برکت این فرهنگ بود که این رژیم از نقشه جهان محو شد. امروزه هم همه رسانه‌های معاند متمرکز هستند تا باطل را به‌طور گسترده القا کنند و حق را ناشناخته باقی بگذارند، پس از ۴۴ سال مبارزه شبانه‌روزی پس از این انقلاب هنوز ناکام هستند و به‌صورت روزافزون شاهد گسترش نفوذ جبهه حق در جهان هستیم. آن‌ها حتی به‌دروغ هم نتوانسته‌اند القا کنند که توفیقات این نظام ناکارآمد و ناکافی بوده است.

وی ادامه داد: امام با سرمایه اسلام و ایمان و البته حضور مردم در صحنه در برابر مستکبران عالم ایستاد و ۲۰ سال پس از آن روز که فرمود «سربازان من در گهواره‌ها هستند»، صفوف به‌هم‌پیوسته جوانان مؤمن و انقلابی را به میدان فرستاد تا بساط ظلم و سلطه گری را از این کشور برچینند.

ننگ بر رسانه‌ای که از منافقین حمایت کند

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد تصریح کرد: آزادی‌های دروغی که امروز در عرصه رسانه‌ها مطرح می‌شود، لایه پنهانی شده تا جنایت‌ها و خباثت‌های آن‌ها در این کشور را تحریف کنند. با این حال، انقلاب اسلامی بود که به برکت خون شهدای خود توانست تا همه توطئه‌های دشمن و نقطه امید آن‌ها به غارت ثروت‌های این کشور را ناامید کند. به همین دلیل است که از زمان دفاع مقدس تاکنون، هیچ ماهی بر این ملت نگذشته مگر اینکه توطئه‌ای از انگلیس و آمریکا در این کشور صورت گرفته و البته ناکام مانده است.

وی با انتقاد از برخی رسانه‌ها که در هفته‌های اخیر، مطالب مختلفی در حمایت از منافقان و زیر سؤال بردن سابقه جنایت‌کارانه آنان در ایران منتشر کرده‌اند، تأکید کرد: در زمان جنگ تحمیلی، جهان در دو بلوک طبقه‌بندی می‌شد و هر جنگی که در دنیا اتفاق می‌افتاد، یا تابع خواست ابرقدرت غرب عالم بود و یا تابع منافع ابرقدرت شرق دنیا، اما دفاع مقدس ما تنها جنگی بود که در آن یک ملت در برابر اتحادی از ابرقدرت شرق و غرب عالم ایستادند. با این حال، به برکت خون‌های پاک شهدا بود که ایران اسلامی توانست پابرجا بماند و افزون بر شهدای دفاع مقدس، ما ۱۷ هزار شهید ترور، شهدای مدافع امنیت و البته مدافعان حرم را داریم که همچون شهید اصلانی به خون تپیدند، اما دست از اعتقاد و آرمان خود برنداشتند. اکنون چه شده که برخی رسانه‌ها در تلاش برای تطهیر کارنامه سیاه منافقان برآمده‌اند. مرده باد تریبونی که در برابر شهدای شریف ملت ایران صدایی در دفاع از منافقان بلند کند. ننگ بر آن قلم و زبانی که با این جنایتکاران مزدور و ذلیل همراهی کند.

«استیلای حزب‎الله لبنان بر منطقه»، «دستیابی به دانش هسته‎ای» و «اخراج نیرو‌های آمریکایی از منطقه»، سه دستاورد دیگر فرهنگ ایثار و شهادت از زبان حجت‎الاسلام گنابادی‎نژاد در این مراسم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->